Тернопільський обласний комунальний
інститут
післядипломної педагогічної освіти
ПРОГРАМА
МІЙ ШЛЯХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ
на 2014-2019 р.р.
Тема:
Формування в учнів свідомого ставлення до здорового способу життя через
інноваційні форми роботи
Слухача
групи курсів
підвищення
кваліфікації
Клачко
Наталії Богданівни педагога-організатора
комунального закладу Стегниківська ЗОШ І-ІІ ступенів Тернопільської
районної ради Тернопільської області
Науковий
керівник
Боднар Оксана Степанівна
завідувач
кафедри методики викладання навчальних предметів та освітнього менеджменту,
доктор
педагогічних наук
|
Тернопіль 2014
1. Науково-методична
проблема слухача.
Формування в
учнів свідомого ставлення до здорового способу життя через інноваційні форми
роботи.
2. Мета
і завдання програми саморозвитку.
Мета програми.
Формування
професійних компетенцій для впровадження інноваційних технологій; підвищення педагогічної компетентності, яка
складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом
цілеспрямованої самоосвітньої роботи.
Завдання програми.
1) Ознайомитися
з теоретичними основами інноваційних технологій.
2) Впроваджувати різноманітні форми, методи та прийоми
інтерактивних технологій у виховну діяльність.
3) Проводити моніторинг професійного зростання.
4) Здійснити апробацію технологій: проектної,
біоадекватної та критичного мислення у виховному процесі.
5) Вдосконалити методику підготовки та проведення
виховних заходів.
6) Узагальнити досвід за результатами роботи над темою
«Формування в учнів свідомого ставлення до здорового способу життя через
інноваційні форми роботи»
3. Кредо
(девіз) педагога.
Віддай дитині крихітку себе, за це душа наповнюється світлом.
4. Програма.
№ з/п
|
Зміст діяльності
|
Термін виконання
|
Відмітка про виконання
|
Модуль 1 . Загальнометодологічна і
теоретична підготовка (осмислення програмних положень у галузі розбудови
національної освіти, ознайомлення з інноваціями в освіті)
|
|||
1.1.
|
Опрацювати науково-методичні
посібники
|
||
1.1.1
|
Толкачова
Л. Інтерактивні прийоми у вихованні / Л.Толкачова.
Упоряд.: Л.Шелестова, Н.Чиренко. -К.: Шк. світ,
2013.-120с.
|
Вересень-грудень
2014
|
|
1.1.2
|
Енциклопедія
педагогічних технологій та інновацій / Автор- укладач Н.П.Наволокова. -2-ге
вид.- Х.: Вид. група «Основа», 2014.- 176с.
|
Січень-травень
2015
|
|
1.1.3
|
Проектна
діяльність школи / автор-упорядник Л.В.Галіцина.
-К.: Шк. світ, 2012.- 120с.
|
Вересень-грудень
2015
|
|
1.1.4
|
Благодійність
у школі: Практичний посібник / упоряд. Н.Чиренко.- К.: Шк. світ, 2014.-128с.
|
Січень-травень
2016
|
|
1.1.5
|
Обдарована
дитина. Психолого-педагогічний супровід/ упоряд. Ж.Сташко.- К.: Шк. світ,
2013.-104с.
|
Вересень-грудень
2016
|
|
1.1.6
|
Боднар
О.С. Менеджер педагогічного персоналу загальноосвітнього навчального закладу:
Навчально-методичний посібник / О.С.Боднар, І.Г.Запорожан, А.Й.Романюк.- Тернопіль:
Астон, 2011.- 320с.
|
Січень-травень
2017
|
|
1.1.7
|
Матеріали
ІІІ Всеукраїнського з’їзду працівників освіти/ Київ, Чернівці.: Букрек,
2011.- 400с.
|
Вересень-грудень
2017
|
|
1.1.8
|
Дичківська
І.М. Інноваційні педагогічні технології / І.М.Дичківська.- 2-ге вид.-К.:
Академ. видав., 2012.- 352с.
|
Січень-травень
2018
|
|
1.1.9
|
Когут О.І.
Інноваційні виховні технології /
О.І.Когут, Л.О.Юзефак, О.І.Тимчишин. - Тернопіль: Астон, 2009.- 352с.
|
Вересень-грудень
2018
|
|
1.1.10
|
Організація
роботи з обдарованими дітьми в навчальних закладах Хорольського району / упоряд. Н.В.Настенко .- Полтава: ПОІППО,
2006. – 76 с.
|
Січень-травень
2019
|
|
1.2.
|
Опрацювати статті у фаховій
періодиці
|
||
1.2.1
|
Садкіна
В.І. ІКТ технології на службі в учителя…можливості та спокуси / В.І.Садкіна //
Педагогічна майстерня .-2014.-№1(37).- С.4
|
Вересень
2014
|
|
1.2.2
|
Батрун
І.В. Освіченість як чинник розвитку особистості школярів у спадщині В. О.
Сухомлинського/ І.В.Батурин // Педагогічна майстерня.- 2014.- № 5 (41).- С.12-14
|
Жовтень
2014
|
|
1.2.3
|
Бегерський
В.П. Гуманізація освіти — потреба часу / В. П. Бегерський // Педагогічна
майстерня.- 2014.- № 6 (42) .- С.12-13
|
Листопад
2014
|
|
1.2.4
|
Малюга
А.Г. Позиція педагога / А. Г. Малюга // Педагогічна майстерня.- 2014.- № 1 (37).- С.13-14
|
Грудень
2014
|
|
1.2.5
|
Башлій
Ю.М. Розвиток креативності засобами театрального мистецтва / Ю.М.
Башлій // Педагогічна майстерня.- № 5 (114) .- С.53-55
|
Січень
2015
|
|
1.2.6
|
Калошин
В.Ф. Шкідливі батьківські переконання / В.Ф. Калошин // Педагогічна
майстерня.- 2014.-
№ 6(115).- С.8-15
|
Лютий 2015
|
|
1.2.7
|
Куріпка
Т.І. Ключові компоненти професійної компетентності /Т.І. Куріпка, А.О.
Бондаренко // Педагогічна майстерня.- 2014.- № 19–21 .- С. 63-65
|
Березень
2015
|
|
1.2.8
|
Болюх О.О.
Робота з обдарованими дітьми / О.О.Болюх // Педагогічна майстерня .- 2014.-
№ 17–18
(137–138) .- С.23-25
|
Квітень
2015
|
|
1.2.9
|
Коцюк С.М.
Організація самоосвітньої діяльності вчителя / С.М.Коцюк // Педагогічна
майстерня.- 2014.- № 9–10
(129–130).- С.55-56
|
Травень
2015
|
|
1.2.10
|
Дячок Ю.Ю.
Палітра творчості / Ю.Ю.Дячок //с.76 -
Режим доступу :http://dorobok.edu.vn.ua /file/view / 392
|
Травень
2015
|
|
1.3.
|
Опрацювати інтернет-ресурси.
|
||
Відстежувати матеріали на порталах
|
|||
1.3.1
|
ostriv.in.ua
|
Постійно
|
|
1.3.2
|
metodportal.com
|
Постійно
|
|
1.3.3
|
schoolportal.com.ua
|
Постійно
|
|
1.3.4
|
ed.net.ua
|
Постійно
|
|
1.3.5
|
teacher.at.ua
|
Постійно
|
|
Модуль
2. Фахово-функціональна підготовка.
|
|||
2.1
|
Вивчення нормативних документів і
нових навчальних програм (інваріантної і варіативної складової)
|
||
2.1.1
|
Закон
України «Про освіту»
|
Постійно
|
|
2.1.2
|
Закон
України «Про загальну середню освіту»
|
Постійно
|
|
2.1.3
|
Конвенція
ООН про права дитини
|
Постійно
|
|
2.1.4
|
Національна
стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року
|
Постійно
|
|
2.1.5.
|
Державний
стандарт базової і повної загальної середньої освіти
|
Постійно
|
|
2.1.6
|
Державна
національна програма "Освіта" ("Україна XXI століття")
|
Постійно
|
|
2.1.7
|
Національна
доктрина розвитку освіти України у XXI столітті
|
Постійно
|
|
2.1.8
|
Європейська
Хартія про участь молоді в житті комун і регіонів
|
Постійно
|
|
2.1.9
|
Конституція
України
|
Постійно
|
|
2.1.10
|
Загальна
декларація прав людини
|
Постійно
|
|
2.1.11
|
Ознайомлення
з постановами Кабінету Міністрів, листами та наказами Міністерства освіти і
науки України, департаменту освіти і
науки Тернопільської ОДА, відділу освіти Тернопільської РДА
|
Постійно
|
|
2.1.12
|
Програма
«Орієнтири національного виховання учнів 1-11класів загальноосвітніх
навчальних закладів Тернопільщини»
|
Постійно
|
|
2.2.
|
Ознайомлення з новими
навчально-методичними комплексами (методична література для педагога-організатора)
|
||
2.2.1
|
Ващенко О.
Як створити Школу сприяння здоров’ю / О.Ващенко, С.Свириденко. - К.: Шк.
світ, 2008.- 112с.
|
Вересень –
грудень 2014
|
|
2.2.2
|
Найдьонова
Л.А. Кібербулінг або віртуальна агресія. Способи розпізнання і захист дитини
/ Л.А.Найдьонова. - К.: Шк. світ, 2014.- 96с.
|
Січень-травень
2015
|
|
2.2.3
|
Виховні
системи навчального закладу: теорія та практика / укладач О.Є Гречаник.- Х.:
Вид. група «Основа», 2014.- 224с.
|
Вересень –
грудень 2015
|
|
2.2.4
|
Гресь А.
Не-методичний посібник для вчителя /А.Гресь. - Х.: Вид. група «Основа»,
2011.- 225с.
|
Січень-травень
2016
|
|
2.2.5
|
Ворожейкіна
О.М. 100 цікавих ідей для проведення шкільного свята / О.М.Ворожейкіна. - Х.:
2014.- 224с.
|
Вересень-гудень
2016
|
|
2.2.6
|
Долгова О. Самоврядування в школі / за ред. О.Долгової.
- К.: Шк. світ, 2014.- 112с.
|
Січень –
лютий 2017
|
|
2.2.7
|
Ворожейкіна
О.М. Театр у школі: робота над виставою, репертуар / О.М.Ворожейкіна. - Х.:
2014.- 208с..
|
Вересень-лютий
2017
|
|
2.3.
|
Позаурочна діяльність
|
||
2.3.1
|
Веселі
змагання «Готуємося до служби в армії»
|
Грудень 2014
|
|
2.3.2
|
Конкурсно-розважальна
програма «Все починається з кохання»
|
Лютий 2015
|
|
2.3.3
|
Тренінг з
елементами гри «Народні традиції здорового способу життя»
|
Листопад 2015
|
|
2.3.4
|
Вечір
сміху «Було колись»
|
Квітень 2016
|
|
2.3.5.
|
Ігротека
«Мандрівка дитинством»
|
Вересень 2016
|
|
2.3.6.
|
Екологічний
квест «Укладемо Угоду»
|
Березень 2017
|
|
2.3.7
|
Ток - шоу
"За здоровий спосіб життя"
|
Листопад 2017
|
|
2.3.8
|
Проект «Інтернет:
добро чи зло»
|
Лютий 2018
|
|
2.3.9
|
Квест
«Екологія та здоров’я»
|
Листопад 2018
|
|
2.3.10
|
Інтелектуальна
екологічна дидактична гра «Казино»
|
Березень 2019
|
|
2.3.11
|
Казковий
правознавчий турнір «Дитина і право»
|
Квітень 2019
|
|
2.4.
|
Робота з учнями (обдарованими та
педагогічно занедбаними)
|
||
2.4.1
|
Вивчити
сучасні підходи до роботи з обдарованими дітьми
|
Вересень-грудень 2014
|
|
2.4.2
|
Вивчити досвід
роботи з обдарованими дітьми Білобожницької ЗОШ І-ІІІ ст.
Чортківського р-ну
|
Лютий 2015
|
|
2.4.3
|
Вивчити
досвід роботи з обдарованими дітьми Бучацького колегіуму ім. св. Йосафата
|
Березень
2016
|
|
2.4.4
|
Вивчити
досвід роботи з обдарованими дітьми Залужанської ЗОШ І-ІІІ ст. Збаразького
р-ну
|
Квітень 2017
|
|
2.4.5
|
Вивчити
досвід роботи з обдарованими дітьми в навчальних закладах Хорольського району
Полтавської області
|
Січень 2018
|
|
2.4.6
|
Освоїти
комунікативні технології при роботі з педагогічно занедбаними дітьми
|
2015
|
|
2.4.7
|
Освоїти
методи педагогічного впливу на педагогічно занедбаних дітей
|
2016
|
|
2.4.8
|
Освоїти
навчальні технології щодо дотримання пошуку позитивного у виховних ситуаціях
|
2017
|
|
2.4.9
|
Навчитися
проводити тренінги для створення ситуації успіху
|
Постійно
|
|
2.4.10
|
Вивчення
нормативно-правових документів щодо роботи з обдарованими та педагогічно
занедбаними дітьми
|
Постійно
|
|
Модуль 3. Інноваційні
технології в навчально-виховному процесі
|
|||
3.1.
|
Ознайомитися з технологіями
|
||
· критичного мислення;
|
Вересень-грудень 2014
|
||
· проектною технологією;
|
|||
· біоадекватною технологією.
|
|||
3.2.
|
Апробувати технології у виховній роботі
|
||
3.2.1
|
Впровадження
методу проектів.
|
2014-2019
|
|
3.2.2
|
Створення
образону , мислеобраза (використання
малюнків, оповідань, схем, віршів, кросвордів) при підготовці та
проведенні заходів.
|
Постійно
|
|
3.2.3.
|
Використання
методів «Кубування», «Доповідач-респондент», «Джигсоу (Мозаїка), «Інтерв’ю»,
«Сенкан», «Мозковий штурм», «Ажурна пилка» у виховній роботі
|
2014-2019
|
|
Модуль 4. Загальнотехнічна
(технологічна ) підготовка (використання ІКТ в навчально-виховному процесі)
|
|||
4.1.
|
Створення мультимедійних
презентацій
|
||
4.1.1
|
Метод
проектів у виховній роботі
|
Травень 2015
|
|
4.1.2
|
Роль
педагога-організатора у формуванні активної життєвої позиції школяра.
|
Травень 2016
|
|
4.1.3
|
З досвіду
роботи педагога-організатора
|
Травень 2017
|
|
4.1.4
|
Творча
презентація школи
|
Квітень 2018
|
|
4.1.5
|
Організаційні
форми виховної роботи.
|
Квітень 2019
|
|
4.2.
|
Розробка методичних і дидактичних
матеріалів за допомогою текстового редактора
|
||
4.2.1
|
Сформувати
базу даних сценаріїв проведених свят
|
Травень щорічно
|
|
4.2.2
|
Дібрати
анкети вивчення мікроклімату у школі, вивчення моральної орієнтації
|
Вересень- грудень 2014
|
|
4.2.3
|
Створення
буклетів по здоровому способу життя, профілактиці насильства, безпеці життя
та
|
2014-2019
|
|
4.2.4
|
Опитування
для учнів «Чому найважливішому Ви навчились у школі?»
|
Квітень 2015
|
|
4.2.5
|
Опитування
для батьків « Хто повинен займатись вихованням дитини?»
|
Березень 2015
|
|
4.2.6
|
Розробка
тестів «Вибір» по виявленню ставлення до моральних норм, певних моральних
якостей,
|
Квітень 2015
|
|
4.2.7
|
Розробка
анкет, тестів, буклетів по різних напрямках виховної діяльності
|
Постійно
|
|
4.3.
|
Використання Веб-технологій у
навчальному процесі. Web-2.0
|
||
4.3.1
|
Робота на Google Диску
|
Постійно
|
|
4.3.2
|
Участь у
вебінарах
|
Згідно плану прове-дення вебінарів
|
|
4.3.3
|
Спілкування
і пошук матеріалів через мережу «Контакти»
|
Постійно
|
|
Модуль 5. Опанування технологіями
педагогічних вимірювань та оцінювання якості освіти
|
|||
5.1.
|
Розробка діагностичного
інструментарію (анкети, тестові завдання тощо)
|
||
5.1.1
|
Анкета «Що
заважає вести здоровий спосіб життя?»
|
Жовтень 2014
|
|
5.1.2
|
Анкета на
виявлення толерантності, мотивованості
|
Лютий 2015
|
|
5.1.2
|
Тест «Що я
знаю про шкідливі звички?»
|
Квітень 2015
|
|
5.1.3
|
Анкета
«Який я читач»
|
Листопад 2015
|
|
5.1.4
|
Анкета для
батьків «Спілкування у сім’ї»
|
Березень 2016
|
|
5.1.5
|
Тест –
перевірка на кмітливість
|
Вересень 2016
|
|
5.1.6
|
Розробка
анкет для проведення моніторингів
|
Постійно
|
|
Модуль 6. Участь у методичній
роботі.
|
|||
6.1.
|
Підготовка виступу на
методоб’єднанні ( педраді, семінарі)
|
||
6.1.1
|
Виступ на
педагогічній раді «Організація виховної роботи з формування здорового способу
життя»
|
2015
|
|
6.1.2
|
Виступ на
педагогічній раді «Учнівське
самоврядування – це спосіб організації життя колективу»
|
2016
|
|
6.1.3
|
Виступ на
педагогічній раді «ІКТ у виховній роботі школи»
|
2017
|
|
6.1.4
|
Виступ на
педагогічній раді «Формування ключових
компетентностей учнів»
|
2018
|
|
6.1.5
|
Виступ на
педраді «Результативність традиційних та інноваційних форм
роботи з правового виховання»
|
2019
|
|
6.1.6
|
Батьківський
всеобуч «Молодь і протиправна поведінка»
|
2015
|
|
6.1.7
|
Батьківський
лекторій «Станемо на захист природи»
|
2016
|
|
6.1.8
|
Батьківський
лекторій «Попередження насильства, жорстокості в сім'ї та дитячому
колективі"
|
2017
|
|
6.1.9
|
Тренінг
для батьків «Заохочення та покарання дитини в сім’ї»
|
2018
|
|
6.1.10
|
Лекція
«Турбота батьків про фізичне виховання і здоров’я учнів»
|
2019
|
|
6.1.11
|
Виступ на
методоб’єднанні класних керівників «Виховна система класу як спосіб
організації життєдіяльності учнів»
|
2014
|
|
6.1.12
|
Виступ на
методоб’єднанні класних керівників «Метод проектів у виховній роботі класного
керівника»
|
2015
|
|
6.1.13
|
Виступ на
методоб’єднанні класних керівників «Нові форми групової роботи з дітьми. КТС»
|
2016
|
|
6.1.14
|
Виступ на
методоб’єднанні класних керівників
«Проблеми,
пошуки, знахідки щодо впровадження
учнівського самоврядування в учнівських колективах»
|
2017
|
|
6.1.15
|
Виступ на
методоб’єднанні класних керівників «Батьківські збори: поради класному
керівнику»
|
2018
|
|
6.2.
|
Участь у конкурсах
|
||
6.2.1
|
Підготовка
учнів до участі у конкурсі агітаційних колективів екологічного спрямування
|
Березень 2014-2019
|
|
6.2.2
|
Підготовка
учнів до участі у конкурсі «Молодь
обирає здоров’я»
|
Жовтень-листопад 2014-2019
|
|
6.2.3
|
Участь у
конкурсі «Виховник»
|
2015-2019
|
|
6.2.4
|
Участь у
конкурсі «Цікаве таборування»
|
2015-2019
|
|
Модуль 7. Формування
здоров’язбережувальних компетентностей
|
|||
7.1
|
Вивчення
санітарних норм проведення шкільних свят.
|
Жовтень 2014
|
|
7.2
|
Формуванню
уявлень про здоров’я як цінність, посиленню мотивації на ведення здорового
способу життя, підвищенню відповідальності за особисте здоров’я, здоров’я
родини.
|
Постійно
|
|
7.3
|
Проведення
заходів щодо профілактики травматизму.
|
Постійно
|
|
7.4
|
Впровадження
здоров’язберігаючих освітніх технологій.
|
Постійно
|
|
7.5
|
Проведення
фізкультурно-оздоровчих заходів, рухливих ігор
|
Згідно плану роботи школи
|
|
7.6
|
Створення
сприятливих умов навчання та виховання
дитини в школі
|
Постійно
|
|
7.7
|
Забезпечення
повноцінного та раціонально організованого рухового режиму
|
Постійно
|
|
7.8
|
Проведення
заходів по здоровому способу життя
|
Постійно
|
|
Модуль 8. Формування
загальнокультурних особистісних компетентностей
|
|||
8.1
|
Ознайомлення
з авторами художніх творів, які вивчаються у старших класах
|
Постійно
|
|
8.2
|
Вивчення
сайтів, які найчастіше відвідують учні
|
Постійно
|
|
8.3
|
Вивчення
музичних вподобань учнів
|
Постійно
|
|
8.4
|
Проведення
тижня морально-етичного виховання
|
Березень 2015-2019
|
|
8.5
|
Відвідання
музеїв, виставок, театру
|
2014-2019
|
5. Прогнозований
результат.
1) Підвищення загального
рівня професійної майстерності:
- удосконалення усіх видів
педагогічної компетентності (інтелектуальної, психологічної, управлінської,
мотиваційної, комунікативної, проектної, дидактичної, методичної);
- удосконалення вміння застосовувати теоретичні знання для вибору
оптимальних методів виховання.
2) Моделювання особистого
перспективного досвіду роботи, створення портфоліо.
3) Підвищення рівня
організації виховного процесу.
6. Форма
звіту.
1) Портфоліо.
2) Виступ на педраді «Формування
в учнів свідомого ставлення до здорового способу життя через інноваційні форми
роботи».
3)
Презентація виконаної роботи по проблемі.
Немає коментарів:
Дописати коментар